Karanténgondolatok

Karanténgondolatok

Hol is kezdjem?

2020. április 06. - A...Z

Egy pár posztba bele fog telni, míg utolérem a jelenlegi helyzetet, ezért lehet,ezért eleinte nagyobb lépésekben haladok, azokat a dolgokat felidézve, amelyek valamiért nagyon megmaradtak bennem.

Az első időszakban csak figyeltem a híreket és azt gondoltam, messze van innen Kína és a többi ország, ahol fertőzöttet regisztráltak. Én is kerestem az influenzára vonatkozó statisztikákat, és nem értettem, miért kell ekkora feneket keríteni egy fertőzésnek.

Aztán, ahogy egyre közelebb jöttek a pöttyök, amik foltokká váltak, kezdett bennem nőni a nyugtalanság és felfogtam, hogy ez bizonyos szempontból durvább, mint az influenza: nem ismerjük, nincs rá bevált kezelés.

Tovább súlyosbítja a helyzetet,ami később kiderült a hírekből, tudományos beszámolókból: két hétig is lappanghat, tünetmentes ember is továbbadhatja a fertőzést, az esetek jelentős részében tünetmentesen, vagy gyenge megfázáshoz (férfinátha nem ide tartozik) hasonló tünetekkel át lehet esni rajta.

Jött a jótanács: Gyakori, alapos kézmosás szappannal !

Aztán Olaszországban berobbant a járvány.Durva, ami ott megy, de eszembe jutott, hogy voltak olasz kollegáim az egyik munkahelyemen, akik simán kimentek a WC-ből kézmosás nélkül. Nem, nem azt mondom, hogy megérdemlik vagy, hogy úgy kell nekik, de nem szerintem akkor ők sem gondolták volna, hogy egyszer ennyire fontossá válik az a fél perc.

süti beállítások módosítása